Announcement

Collapse
No announcement yet.

2023 Toyota Yaris GR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2023 Toyota Yaris GR

    Sticajem prilično srećnih okolnosti, kupljena zamena za Megana.

    Auto je napravljen početkom marta, stigao u Srbiju početkom juna, dok sam ja završio finansije i osiguranje preuzet bukvalno pred polazak na more. Spakovan u garažu gde je pregremeo ovaj niz orkana, tornada, monsuna. Nisam imao prilike ni da ga mnogo vozim, evo sad za vikend sam išao do Kule da odvezem jednu karting turu i sa tih ~300km sam uspeo da napabirčim oko 500km. Generalno nisam pobornik "italijanske razrade", tako da ću da odradim staromodni pristup - relativno laganih 1000km, promena ulja&filtera i onda može malo gasiranje.

    Auto je u jednom trenutku bio apsolutni JuTjub hit gde se tu kurta i murta nalazio da proceni dobro i loše. Kupio sam ga bez gledanja i probanja, što sam mislio da nema šanse da mi se dogodi u životu, ali eto - demantovan sam.

    Auto troši neko baš moderno 0W20 ulje, trenutno osim Tojote kod nas samo još Ravenol nudi ulje u toj specifikaciji. Verovatno kako ulje bude ulazilo u širu primenu će i ostali da prošire specifikaciju postojećih ulja. Vidim da je Motul apdejtovao 300V, tako da je i to ulje kompatibilno.

    Auto ko auto je zanimljiv. Još ga nisam vozio "u besu", ali mi ovako na max 3500 obrtaja i samo sa delimičnim pritiskanjem gasa, auto daje šmek ulične trkalice kakv sam imao pre 20 godina kad sam sa 100ks turbine šnirao kroz saobraćaj. Danas gde sad sva "obična" kola imaju po 150ks, naprosto je potrebno više da bi auto mogao da bude u kategoriji ulične trkačice, a da te ne ošuri neki 2.0 TDI dok vlasnik osvežava instagram fid.

    Auto po svom ponašanju, ogibljenju i generalno ergonomiji jako podseća na Suzuki Svift. S obzirom da je i Svift imao dosta dobre rezultate u maltene štok formi kao JWRC kup mašina, nekako ta dva automobila imaju baš dosta zajedničkog. Naravno, snaga nije baš uporediva, ali sve ostalo je vrlo slično.
    - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
    - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

  • #2
    2023 Toyota Yaris GR

    Uh, dobar izbor ako te pokriva gabaritno?
    Zvuči da je tvrd..
    Mada vi ste se i navikli sa Swiftom? Sad je ako sam dobro razumeo, GR idealan porodični transporter?
    Koliko troši u razradi?
    Last edited by Ji 4Tze; 6 August 2023, 21:44.

    Comment


    • #3
      Dobro je da se nisi zeznuo i okacio neku fotku

      Jedva cekam da prodje razradu i da vidimo kakvi su utisci sa navaka.

      Sa kojom obucom dolazi GR iz salona?
      sigpic

      Comment


      • #4
        @dzi - naprotiv, auto je kao i Svift vrlo civilizovan po pitanju ogibljenja. Megan je neuporedivo komunikativniji (bar iz ove perspektive, ali i mnogo tvrdji. Sa Meganom ako prodjes mali lezeci a da nisi usporio na 10, ispadaju plombe, ko nije obezbedjen odskace u pravcu plafona i slicno.

        Sto se tice korisnog prostora, Yaris je losiji od Svifta. Sedi se podjednako visoko, ali je krov nize. Sedista nemaju nikakvo pamcenje (pisao tamo u Svift temi kako je Svift losiji od kola iz 90-tih gde su sva sedista pamtila polozaj kad ih oboris), tako da ti pozadi mozes da stavis putnike ali nije bas neka komocija za ulazenje-izlazenje. Trenutno je Svift na pozajmici, tako da se vozikamo Jarisom ovo servisno i klinci mogu da sednu iako ovaj veci sad vec ima 170cm i ponestaje mu mesta za noge u Meganu, ali ovde posto se uspravno sedi je zapravo okej. Jedino sto kad ih spakujes, nije bas zabava da se svako malo ulazi-izlazi.

        Gepek na Jarisu je nepostojeci. Svift Sport ima manji gepek (ili je bar manje praktican) od prethodnog Svifta, a to je opet bio manji gepek od onoga sto se u B segmentu generalno nudilo. Jaris posto ima diferencijal pozadi, bukvalno ima gepek u koji moze da stane otprilike jedan kofer - kabinski sigurno staje, ali je upitno da li moze onaj malo veci.

        U razradi je potrošnja prilično neprijatna, auto je primetno skuplji od Megana da se vozi. Prosek je resetovan na 20km na koliko sam ga preuzeo i ne uspevam da ga spustim ispod 13. U gradu mahom pokazuje između 14 i 16.

        @vip - masina je sa "rejs" paketom što znači da ima šper pozadi i da stiže na kovanim felnama sa PS4S gumama. Dakle, sve je optimalno.

        Što se Navaka tiče, nekako mi izgleda da će Megan biti kompetentnija sprava od Jarisa kad je staza u pitanju. Možda je Jaris brži, ali generalno je mekano ogibljenje što opet ide ka onoj reli priči, gde je poenta da si ti sve vreme u kontaktu sa neravnom podlogom. MIslim da otud novinari/jutjuberi kad ga porede sa CTR i sličnim mašinama misle da nije pogođena meta, ali da to nisu ni bile mete. NIsam ga još terao u angažovanju na Košutnjaku, uvek je neka gužva pa onda nemam mesta da isprobam te neke segmente gde automobili obično odskaču i mora da ih smiruješ.

        IMG_20230707_134122.jpg
        - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
        - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

        Comment


        • #5
          To sto je meksi znaci da ce u realnim uslovima biti brzi. Mozda je zato na Ringu prilicno brz, jer podloga nije savrseno iznivelisana kao na kruznim stazama poput navaka. S obzirom na dimenzije grila i interkulera, rekao bih da ne bi trebao da ima probleme sa hladjenjem, ali gledajuci sirinu grila mogao bi imati probleme sa kamencicima na Nataku. Mene je prosli put propisno izlupao dasa u clio rs ne zeleci da se skloni letecem starcu
          sigpic

          Comment


          • #6
            Pozdravljam i pratim temu. Biće sigurno neuporedivo lepše iskustvo nego umorni Mégane.

            Comment


            • #7
              Čestitke, da se i ja upišem za praćenje. Žao mi što sam propustio karting, ovog leta neko netipično satiranje od posla pa zaboravio
              0W20... uf Tojotin recept za štednju, ulje je ko voda tečno i nije baš trajno. Turbo, visoka temperatura...ako je u knjižici upisano kao dozvoljeno stavio bih bar xW30

              He who loses control, loses.

              Comment


              • #8
                Svi sad imaju 0w-20 ili čak ređe. I BMW m340i. Moj utisak da je najtrajnije ulje. Biće bezbedan ako menja na 15k, pošto su LL ulja u pitanju, za 30k interval.

                Comment


                • #9
                  Za normalne svakodnevne uslove, 0w20 sad i 0w16 su pokusaji da se izvuce jos koji kilometar za litar. Ne sumnjam da su dobra za motore konstruisane za njih, Honda npr, za dnevnu voznju ali cak i Honda preporucuje xW30 ako se tera zustije. 0W20 i 16 na visim temperaturama postaju toliko tecnjiva da im se kompromituje snaga filma pri jacim opterecenjima .
                  Sve zamene preko 10k km iz iskustva smatram za glupost. Da samo i ekskluzivno teras autoput po ogranicenju.... ajde, kao moze. Sve ostalo je smislima PR bagra da bi olaksala izbor flotnim kupcima pojeftinjenjem odrzavanja jer oni svakako menjaju vozila na 3-4 godine.
                  Zastrasujuce da doteras auto do 100k km sa tri promene ulja

                  He who loses control, loses.

                  Comment


                  • #10
                    Ne brani ti niko da prepoloviš interval, to bih i preporučio.

                    Kojim višim temperaturama? Ja sam na Navaku išao na krug odmora na 115C. Začas siđe ulje nazad na ispod 100 kad se ne čepi. Za 150C to ulje nije, saglasan sam, ali tu temperaturu je nemoguće postići ni na TD.

                    Sa 5w-30 se penjala temperatura mnogo lakše. Moguće da protočnije ulje bolje hladi i sebe i motor. Videćemo sad sa 0w-30, ali očekujem isti đavo kao sa ovim starim i da je 0w-20 bolji izbor.

                    Comment


                    • #11
                      Kako meris temperaturu? Direktno sonda u ulju ili interpolacijom preko temperature rashladne?
                      Ustvari, da preformulisem i nastavim se posto sam ocigledno ostao nedorecen jer treba da uprostim. Visa temperatura ergo manja viskoznost: manja viskoznost ergo slabiji film; slabiji film povlaci nizi pritisak ulja.
                      Stoga pravo pitanje bi bilo: koliki ti je bio pritisak ulja na tim temperaturama?

                      Hocu reci, viskoznije ulje u 100c opsegu ce duze i na visoj temperaturi zadrzati vecu viskoznost i snagu filma tj veci pritisak. U teoriji ti mozes terati ulje na idealnih 100-120C i imati nizak pritisak tj lose podmazivanje.

                      Koji je zadovoljavajuci pritisak? Opsirno pitanje ali zavisi ode temperature, namene, tolerancija u motoru...

                      Vec cujem viskoznije ulje ce biti veci napor za pumpu i uzece nesto konja...al gle ovo. Viskoznije ulje pomaze zaptivanje karika uz smanjen koeficjent trenja pa ce i povecati snagu. Ali to je tema za kad zmaj bide hteo da prepravlja suzukija u cistu TD masinu.

                      He who loses control, loses.

                      Comment


                      • #12
                        Skoda ima podatak o temperaturi ulja na board kompu, cini mi se.

                        Sent from my moto e(7) using Tapatalk
                        "What we're dealing with here is a complete lack of respect for the law."

                        Sheriff Buford T. Justice

                        Comment


                        • #13
                          Zaključak - uzmi škodu.
                          I šaomi
                          brate
                          "Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Shankly

                          Comment


                          • #14
                            Posto mi je podatak o temp ulja izuzetno bitan u svakodnevnoj voznji kuca posao [emoji3]
                            Neka ga Saomi, ostacu na jabuci


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            "What we're dealing with here is a complete lack of respect for the law."

                            Sheriff Buford T. Justice

                            Comment


                            • #15
                              Teška priča. Ko tera stazu, prvo što se radi se stavlja namenski hladnjak ulja sa davačem (nakon što si čipovao, stavio propisne kočnice, efikasniji interkuler i izduv). Na Meganu, koji je prilično namenska sprava, ta informacija se izvodi iz nekih drugih parametara.

                              Navak se menja, Alvirović juri novokomponovane SNS bogataše. Navak igranka je postala preskupa za to što se nudi, a da pri tome tretman sve lošiji i lošiji - bar kada si u budž terminu. Verujem da ovi što dolaze na slavu kod Alvirovića i Vučića, a što im se serviraju kanapejčići dok im mehaničari menjaju pločice na Mekarenu i Specijaleu, tu je druga priča. Ja nisam iz te priče, tako da Navak generalno postaje sve manje bitna tema.

                              Uzeo sam fabričke sigurnosne iako su bili dosta skuplji od Farad. Tojota je na brezonima - nisam to znao. Mnogo je komotnija priča nego šraf koje imam i na Sviftu i na Meganu.

                              Mislio sam da ću moći da iskoristim točkove sa Megana, međutim Yaris ima drugačiji ET, tako da ću da vidim šta može se nađe jer su ove kovane BBS prilično skupe felne.
                              - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                              - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                              Comment

                              Working...
                              X