A moze i u sopstvenoj reziji, mislio sam da to nije fair play.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2023 Toyota Yaris GR
Collapse
X
-
Pa kako će oni da znaju da sam menjao ulje. Njih zanima da kod njih menjam kad je predviđeno, a to što ja u svojoj režiji menjam ulje nit mogu da znaju nit ih se tiče.
Pun je septembarski TD, javio mi se Voćko da ne pokušavam jer je bilo već dosta ljudi uplatilo. Prijavio sam se za oktobar pa će možda debitantski nastup ipak da bude u 2023. Imam onda lufta i da isprobam ove felne sa Megana za stazu koje su ET50, taman ako ništa ne kači imam onda AR1 na pravim felnama bez da se nešto mnogo zavitlavam.
Malo se mehanika razradila potrošnja je oko 10, mada sam i dalje konzervativan sa gasom dok ne zamenim ulje.- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
Zamenjeno ulje i filter na 1600km, na 1800 vožen trek dej. Priče o investiciji ću ostaviti za jutjubere koji vole da se razbacuju tako nekim paušalnim glupostima, imam preča posla - mora da ga merim
- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
Pre trek deja sam imao pokušaj da stavim poluslik na lakim felnama, ali moša. Naime, Jaris ima felnu koja ima ravno ležište za maticu brezona, dok većina felni jelte ima konus tu. Okej, odem do radnje u blizini kupim konusnu maticu, montiram točak i vidim da sve pasuje. Međutim, Tojota je stavila prilično kratke brezone tako da izgubim dužinu navoja pa onda sa konusom imam negde oko 8 okretanja matice što, kako kažu iskusni, je tek malo iznad minimuma za stazu i potencijalno je nebezbedno za stazu.
Pogledam šta kažu na Jaris forumima i vidim da se masovno menjanju brezoni jer aftermarket felne u kombinaciji sa distancerima praktično čine fabričke brezone neupotrebljivim. Zanimljivo je da auto u fabrici ide na 8 cola felnama sa 225 gumom, a da svi ovi koji to nešto peglaju po stazi idu uglavnom na 9,5 cola u kombinaciji sa 255 ili 265 gumama! Za 265 mora da se menja kamber, ali 265 je dimenzija koja i kod dosta većeg Megana isto traži korekcije na geometriji.
Elem, poručim set konusnih šrafova, a kad sam već bio u kancelariji uzeo sam i armirane kočione linije. Razmišljam se da li da tokom zime kupim i adapter za spuštanje sedišta, ovako kako se sedi nije nemoguće, ali realno nije baš najkomotnije za voziti.
Preko aliekspresa sam poručio adapter za retrovizor koji omogućava da se staklo unutrašnjeg retrovizora podigne još više i da se poboljša vidljivost. Kad sam bio u toj kancelariji, poručio sam i karbonsku ručicu menjača - izgleda lepo, pa ko velim ajd da vidim. Uzgred, Tojota kvalitet se nije proslavio jer ova ručica uredno je pobegla za osminu kruga navoja posle trek deja - tako da brzine sad na ručici menjača nisu paralelne sa kretanjem menjača nego su zakrenute za jedno 30 stepeni udesno. Ne znam kako je uspela da pobegne, ali eto pobegla je.- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
Što se tiče utisaka u vožnji posle evo 2000km i jednog trek deja - auto je baš brz. Brži je od Megana, ja bih ovako odokativno rekao kao da ima jedno 50KS više. 100 kila teži Megan ne bi trebalo da bude toliko sporiji sa nominalno skoro identičnom snagom i momentom, ali što bi reko Nidža - umorni su to konji.
Auto ima mnogo udobnije ogibljenje, sedenje je visoko i u kombinaciji sa prilično kultivisanim ogibljenjem, subjektivno izgleda kao da je Megan trkački auto u odnosu na Jarisa. Međutim u Jaris u saobraćaju i na magistrali ide daleko brže. Nisam se bavio nekim konkretnim merenjima, Košutnjak je daleko brži i mnogo lakše upija neravnine. Neko jutro sam išao do Avale, mada od kako sam prestao da vozim test automobile nisam išao tamo, a ni ne sećam se kako ide Megan tom rutom.
Zanimljivo je da gledam šta kažu jutjuberi jer je Jaris jedno vreme bio u centru pažnje, tako da su ga vozili i kurta i murta. Recimo pričaju da je enterijer "niskobudžetni", ja se ne bih složio. Čak naprotiv. Sedišta su sjajna, ako izuzmemo da su veoma visoko postavljena. KOmpletan enterijer je prilično visokog kvaliteta, tapaciri su jako dobri - naravno ovo sve u odnosu na konfekciju koju smo generalno testirali. Verovatno u odnosu na Porše ovaj enterijer može da se kaže da je niskobudžetni, ali to je kad gledaš peru i žiku na jutjubu koji daju svoj mišljenje i porede babe i žabe.
Tojota je uredno ubacila kompletnu svoju bateriju nadzora na putu, tako da sam imao priliku da osetim kako radi automatsko kočenje - totalno neplanirano. Ono što sam naučio na test automobilima je da kad se ono aktivira, najbolje je da ga pustiš da ono samo uradi šta misli, tako da sam ga pustio da me zaustavi jer je neki bambus rešio da pravi salto mortale i popreči Požešku ulicu, a ostali nek se snađu. Sistem za asistenciju je prilično agresivan i ne voli da se ide iz trake bez migavca.
Ono što mi smeta je veštačka buka koju pušta iz zvučnika, kao i sistem poništavanja buke. Ni jedno ni drugo ne da ne pomažu, nego samo prave kakofoniju koja baš smeta. Čitam da se to lako može isključiti na OBD ili ću da upadnem u Tojotu da mi oni to isključe časkom.- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
To da li su neki umorni konji se lako izmeri stopericom, sve ostalo moze da bude subjektivno, a ne mora. Sto se tice enterijera, verovatno je na nekom solidnom nivou, ali oko tog vizuelnog ugodjaja su definitivno mogli malo vise da se potrude.
Obrni, okreni oni tu pricu ocigledno lepo prodaju i ovako.sigpic
Comment
-
Nisam merio stopericom, vidim sta pokazuje telemetrija na Navaku. Iskreno, nije mi mnogo bitno ?ta pokazuju brojke, samo sam zainteresovan za sebično sagledavanje situacije iz moje pozicije
Čitam malo forume, vidim da je zapravo daleko po?eljnije da se ?to pre menja ulje u diferencijalima nego u motoru. Videh neke snimke, ljudi iz zadnjeg diff ispu?taju zift crno ulje, tako da sam poručio ulje i za tu zamenu, samo ?to ću to da radim tokom zimske pauze.
Poručio sam neke sitne zezalice za kola, videću da tokom zime malo prostudiram i koja od aftermarket opcija za spu?tanje sedi?ta ima za mene najvi?e smisla - moram da zadr?im mogućnost pomeranja sedi?ta, ali i da vidim u praksi kako se koje re?enje pokazalo po?to neka nisu ba? jeftina. U principu mi je ovo izdr?ljivo kako se sedi, ali sam na gornjoj granici - da sam jedno 10cm ni?i bilo bi super.
Koliko sam video, porud?bine su zavr?ene jer su isporučili poslednje komade koji su planirani krajem ove godine i biće jo? to ?to je zaostalo da se sklopi u Q1 2024. Tojota je ponudila neku ograničenu seriju koja je kao proslava WRC titule, a o kojoj se ne zna mnogo ?ta donosi u odnosu na serijski model. To će verovatno da bude kraj za ovaj Yaris GR. Zavr?ena je proizvodnja i GR86, tako da i pored toga ?to je bilo čekanje na ta kola, za fabrike to nije isplativa akcija kako stoje stvari.Last edited by zmaj; 15 December 2023, 15:06.- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
Boja ne mora ništa da znači, ne znamo šta je konkretno fabrika sipala možda je u toj turi bilo ulje sa dosta molibdena kao aditivom.
Bitno je da se u ulju ne cakle opiljci niti da ih ima na magnetu čepa što bih rekao da je sve izostalo.
Ne vidim potrebu da se menja nakon 4000 km, na svaku drugu promene u motoru...što da ne. Ulje je jeftino nov diferencijal nije
He who loses control, loses.
Comment
-
zbog ove budala?tine sam zamalo nadrljao, iznajmim u Memingenu Fabiu 1.0 klotaru nisam očekivao da ima to, i sad kako na autobahnu svako malo ima radova na putu i onih isprepletanih linija kad se prelazi iz trake u traku umalo me nije poslala u zid a lik iza se zamalo zakucao u mene kako sam zakočio jer sam mislio da mi je oti?la poluosovina ili ne?toOriginally posted by zmaj View PostSistem za asistenciju je prilično agresivan i ne voli da se ide iz trake bez migavca.
btw srećna ma?ina i da se fino navoza?, nisam ulazio odavno na forum eto bar nekih lijepih novosti
Comment
-
Hvala NSX!
Brujo, ja sam i planirao da ulje u menjacu/diferencijalu radim redje, medjutim cini se da cela ekoloska komponenta bas lose utice na kompletnu auto industriju, te da preporuke fabrike bukvalno ne treba uopste postovati ili ih shvatati vrlo labavo. Naprosto, sad se svi takvmice da napisu kako se ulje menja na 20, 30 ili vise hiljada kilometara jer je to glavni ekolosko marketinski momenat, ali ono sto se precuti je sta se desi sa mehanikom koja posle 100k bude za djubre. Na zalost, znamo da pucanstvo ima tendenciju da samo cita naslove, sto nije lose ako si prvi vlasnik u nemackoj koji ce svoja kola posle da posalje u zemlje treceg sveta da tamo venu i svenu.
Elem, diferencijal je izgleda bas problematican, ima samo 4dl ulja, a trpi dosta tako da ovaj italijan kojeg sam skoro nasao, ima neke zanimljive ideje. I on, kao i ti, navija za "deblje" ulje. Videcu na prolece kako ce ulje da izgleda kad odradim jos jedan TD, ali on kaze da je 5w30 bolja opcija.
Zanimljivo je ono sto je rekao, a to sam vec citao po forumima, da Tojota nije imala 0w20 u pravoj specifikaciji u svojoj mrezi pa su sipali ono sto ide u hibride 0w16...To verovatno znaci da im gradacija ulja takodje nije bitna previse (sto si ti negde vec i napisao oko SP standarda), pa realno mozes i da dodjes sa 5w30 dokle god je standard GF6a. Kad bude redovni servis, ja cu se pojavim sa kutijom Ravenola.
- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
Koji motor od ovih novih crkava zbog retkih ulja ili intervala zamene? To sve sad prelazi boga oca.
Nama je u firmi pola voznog parka zgazilo preko 500k na intervalu 30k. Čak kola na intervalu 15 i 20 kada izađu iz garancije prebace na 30k zbog u?tede i ni?ta nije crklo. Preprodavci se polome da kupe jeftino i skinu na 170k.
Comment
-
Nemam pojma, ja ću da menjam sad ovih dana ulje na diferencijalima, kupljeno je već tako da nema razloga da se ne uradi.
Inače izašla nova generacija Jaranisa, kreću u prodaju od leta. Popravili su sve zamerke koje su bile sa ovim modelom, plus će da dodaju automatik. Ne sviđa mi se enterijer kod novog, ali mehanički su praktično dotakli sve što su tjuneri uspeli da slome.
Dobra stvar je što su cene ovog mog počele da padaju, tako da će auto biti dohvatljiviji jer influenseri moraju da isprate hajp, tako da će biti propisnih mašina za one koji bi da teraju makinu, a ne da "investiraju". Ja sam od početka tvrdio da je investiranje u kola besmislica, tj. investicija u te neke modele koji su namenjeni plebsu. Možda za 20 godina budu zanimljivi, ali je auto u mom slučaju kupljen da bude teran, ne gledan. Ali recimo na stazi me nije kupio koliko je Megan, tako da već nazirem "kaning" plan...- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment
-
Sitgla mi armirana kočiona creva kao i jarko crveni konusni šrafovi za brezone što znači da mogu da se oplemenim sa laganim felnama na kojima su AR1 zbog radi ličnog plezira.
Kad budem menjao ulje u diferencijalima, planiram da menjam i kočiono u paketu sa armiranim crevima. Vidim da se po netu ljudi baš mnogo žale da se dif pregreva, da ulje ide visoko i slično. Ono kad sam bio na Navaku, nije da sam ga terao na max, ali ništa od podataka nije bilo ni blizu dramatičnom kao što internet govori, a temperature staze i vazduha su bile prilično jake. Tako da eto, ili ga ja ne teram jako ili ovi na internetu mnogo drame
Počeli su da prave karbonske haube sa ventilacionim otvorima što navodno smanjuje potpritiskak pri velikim brzinama i pomaže boljem hlađenju kompletnog motornog prostora, ali zbog neke munjole oko aerodinamike smanjenje tog pritiska pomaže da se i tok vazduha poboljšava i ka donjem delu automobila što smanjuje temperature na diferencijalu i menjaču. Živ nisam ima li to smisla, ali hauba izgleda odlično. 1800E nije baš sitnica, ali bi definitivno dobio na JDM reputaciji u lokalnom tjuning stajling "čepteru"
EDIT: Manji problem je što karbonske delove prave preduzetnici u Prizrenu... Ne znam dal "dogodine u Prizrenu" se odnosi i na mene koji bi otišao da kupim karbonsku haubu... https://www.koshigroup.com/contact/Last edited by zmaj; 9 February 2024, 17:57.- Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
- Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!
Comment

Comment