Announcement

Collapse
No announcement yet.

2023 Toyota Yaris GR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Prošlo godinu dana. Okrenem ja Toyotu da zakažem servis, pitam jel mogu ja da donesem moje ulje poučen iskustvo da u većim zemljama nisu u ovlašćenim Toyota servisima imali pravo ulje, nego su sipali ono to neko redovno 0w20 - kaže ne može, mora Toyota. Ok. Uradim u subotu servis i kažem im da mi isključe generator zvuka motora kad već kače auto na dijagnostiku.

    Podignem auto, pogledam račun piše 0W20 AFE što je ILSAC 5/API SN+ specifikacija. Kod mene ide ILSAC 6A/API SP-RC , tako da nisu sipali dobro ulje, već su sipali ono što imaju u buretu na kome piše 0w20. MOraću da idem u posetu servisu, da popričamo jer ako već forsiraju da to bude samo njihovo ulje, nek onda nađu odgovarajuće.

    Drugo, kaže servis da u dijagnostici nisu našli opciju za to. Ja udarim bezi gugl i ono u prvih 3 upita imaš 3 odgovora kako se te opcije zovu - ACE i ESE. Što je najluđe ima opcija u nekom softveru da to sam isključiš, tako da moja rezervisanost prema kvalitetu ovlašćenih servisa stvarno nije bez razloga. Kapiram da je to rutinski posao, ali nije baš ni da je tražena operacija na otvorenom srcu.
    - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
    - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

    Comment


    • #47
      Nikako da stignem da odem do Tojote jer se na telefon ne javljaju, ali u međuvremenu sam malo istra?ivao i vidim da su i po evropi imali ljudi iste probleme.

      Sad, kad pogledas malo detaljnije iako na čepu pi?e GF6A ili API SP, zapravo mo?e i starija generacija API SN+. U svakom slučaju, Tojota na buretu ima svoju specifikaciju ulja na kojoj pi?e da to 0w20 AFE je API SP-GF 6A iako na primer isto to ulje u pakovanju od litar nema tu specifikaciju. Idem do Tojote da ih pitam ?ta tačno sipaju, ali liči da je ovo ?to sam na?ao kod engleza.

      Razlog vi?e da se ja ne?to tu ne oslanjam na "preporuke" fabrike i upitnog servisne mre?e, već da nastavim da se bavim svojim kolima nezavisno od onoga ?to mi je neko iz Tojota marketinga preporučio da radim.

      1652193474296.jpg
      - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
      - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

      Comment


      • #48
        Prolazio jutros pored njih pa svrnuo. Covek tamo iz servisa prilicno usluzan, ali ne kapira sta ga pitam. Kaze evo u sistemu nam kaze sta od ulja da vam sipamo. Reko - okej je to, ali STA je to sto ste sipali. Kaze cek da odem do bureta pa cu da vidim specifikacije. Ode unutra, seda za komp i trazi nesto po servisnoj dokumentaciji i kaze - nema podatka na buretu, evo imam specifikaciju na kompjuteru. I ulje je okej, ILSAC GF6A. Ocekivao sam da ce biti u fazonu sta oces ulje je ulje, ali naprotiv, bas je bio covek korektan i vidim da se angazovao da dobijem informaciju koju trazim. Eto, ocrnih Tojota Srbija bez razloga...
        - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
        - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

        Comment


        • #49
          Imao sam neke akcije renoviranja, tj. malo ozbiljnijih građevinskih radova na lokalitetu tako da pored finansijskog udarca, sam pauzirao život na par meseci. Rezultat je da mi na polici, pokrivenoj cementnm prahom, stoji ulje za diferencijal, motul kočiono ulje, armirane kočione linije i par nekih estetskih elemenata zbog radi bjutifikacije vozila.

          Elem, u sklopu priprema za TD pogledam ja nivo ulja. I ima šta da vidim - ulje na minimumu, a kao što se vidi u prethodnim postovima - bio sam u servisu pre 3 meseca i za to vreme prešao možda 500km. Imajući u vidu da od prošle jeseni i jednog odveženog TD nije potrošio ni gram ulja, ja bih rekao da je Tojota sipala ulja toliko da bude na minimumu. Sad ja jesam bio galantan i posle servisa se nisam udostojio da pogledam šipku i proverim nivo, ali računam Tojota ovlašćeni... Eto, uči se čovek, sledeći put nećemo tako da se igramo.

          Inače, Tojota je sa ovim automobilom napravila prilično tužnu grešku, a to je da šasija i vešanje mogu da ponude dosta dobre G sile, dok sistem za podmazivanje motora nije kadar da to i isprati, tako da je sve više ljudi na internetu koji se žale da su motori rsnuli jer su agresivno vozili zbog čega je kumulativno dejstvo manjka ulja u podmazivanju motora rezultovao tipično BMW epilogom - zalepi se ležaj za radilicu i bude bum.

          Vidim da prodaju dodatke za karter koji ne dozvoljavaju ulju da se nabija po strani već da je na raspolaganju pumpi, tako da to možda bude neka sledeća kupovina imajuči u vidu kako tretiram ovu "investiciju".
          - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
          - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

          Comment


          • #50
            Ja imam taj karter sa pregradama i slaba vajda u krivinama. Mozda ja imam jos neki problem, ali nisam resio isti sa karterom. Planiram ozbiljnije da se pozabavim problematikom. Hladnjak ulja, te meraci pritiska i temp ulja. To je trebalo davno, ali

            Ne znam da li gr fabricki ima neki bolji hladnjak ulja.j
            sigpic

            Comment


            • #51
              Dodali su namenski hladnjak ulja na restilizovanom GR za 2024, u skladu sa "istrazivanjem trzista" koje su sproveli. Na mom toga nema, mora iz aftermarketa.

              Nisam siguran ?ta da radim, sve je vi?e te?kih havarija na GR modelima, tako da mo?da za namenski zadatak trkalice ipak nađem ne?to praktičnije i jeftinije.

              Evo jedna akciona sa kolegom iz japana.

              SAT_5513.jpg
              - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
              - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

              Comment


              • #52
                U najs, ova mi je promakla
                sigpic

                Comment


                • #53
                  Ako te put povede, recimo od Pranjana do Takova vrhunski put za ovakav auto, pola sata vožnje.
                  Baš sam se tebe setio kad sam prošao juče, mada i ja sam lepo nategao ovu lađu...

                  Comment


                  • #54
                    Kako sam u septembru vozio trek dej, a onda je u nekoj akciji napravljen dil da se vozi trek dej u privatnoj reziji, Jaris je imao prilicno zustar zavrsetak 2024. Neposredno pre tog, drugog, trek deja sam prilikom zamene tockova inspekcijski utvrdio da su plocice bile jako tanke, a novih nije bilo da se kupi brzinski. Plocice su imale dovoljno mesta za jos par km voznje u redovnom saobracaju, ali su prilicno mekane i rapidno nestaju kad su u beneficiranoj akciji. Sad, to je manje vise poznato sa foruma, tako da nisam nesto sokiran da su uspelde da dobace ni 7000km jer je u toj kilometrazi bilo 1000km laganog tempa razrade, voznje u saobracaju i 2 puna trek deja i ovaj treci koji mi je predstojao.

                    Ono sto je problem je sto su prednji diskovi papreni (~1500E za prednji par), tako da taj trek dej sam vozio sa dosta relaksacije i ciljano sam vozio tako da budem tecniji na kocnicama sto je rezultovalo zanimljivom situacijom da sam skinuo 2 sekunde u odnosu na septembarski termin. Sad, ima tu i cinjenica da sam i dalje u procesu ucenja kako se auto vozi, tako da verovatno brzi tempo ima nekoliko cinioca koji su tu istovremeno aktivni.

                    Elem, porucim preko Tojote redovne plocice (170E) i to sam tamo negde novembra instalirao. Ujedno sam zamenio kočione linije za ProLine armirane i nasuo RBF660. I sa time sam zaokružio 2024.

                    U februaru sam imao jednu kratku turu za Italiju, čisto da iskoristimo priliku dok su klinci na pripremama, pa sam nabio oko 1500km na saldo, koji sada iznosi 8500km. Auto je primetno brži od Megana i što ga više vozim, auto pokazuje koliko je moderniji motor dominantniji i pored nominalno sličnih brojki (Okej, Megan je imoa 200.000km i 10g pod pojasom). Ono što je slično je potrošnja, tako da na 140-150 potrošnja je vrlo slična kao i kod Rešoa i vrti se oko 10l.

                    Tokom zime su stigla Lamspeed rebra kartera, što bi trebalo da pomogne oko pritiska ulja. Imam spremno ulje za motor, kao i ulje za diferencijale koje bi sad verovatno treba menjati.

                    Imam zakazana dva trek deja - jedan kraj aprila i jedan sredina maja. Imao sam i jedan početkom aprila, ali sam ga prepustio nekome kome je bilo potrebnije da radi pripreme za sezonu

                    Videcu kako ce auto da se ponasa, pa u skladu sa time mozda mu dodam hladnjak ulja, dok su vec porucene Endless ME22 plocice jer lici da ovim tempom nece biti mnogo zivota za ove plocice koje su stavljene jesenas.
                    - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                    - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                    Comment


                    • #55
                      Uu pa ti si gori sivonja od mene, meni je rekord bio na 9 do 10k km i to sa slotovanim diskovima.
                      sigpic

                      Comment


                      • #56
                        Proteklih mesec dana vozena dva trek deja, ali ni za prvi niti za drugi nisam na?ao vremena da odem da ugradim rebra kartera... Jedino sto sam uspeo je da pred drugi TD da ispustim kociono ulje i dolijem novo jer...navak. Elem, sa ta dva trek deja sam uspeo da napabirčim skoro 10k km. U junu mi sleduje redovni servis, pa sad kalkulisem da li da ugradim rebra i da vratim staro ulje i odma da teram kola na servis gde ce ga zameniti ili da cekam nove jesenje avanture na stazi pa onda da menjam ulje i ugradjujem rebra.... Samo neki problemi....

                        Malo sam se navikao na automobil (pricam o stazi), tako da su i vremena krenula da padaju. Sa brzom voznjom je 4x4 poceo da se javlja, tako da sam imao nekolicinu vrlo zanimljivih akcija kao ?to je prolazak kroz ?ikanu u kontri, kao i jedan podu?i drift pri ~140 (ko je bio na navaku, priprema za parabolu ima brzu levu krivinu gde mi je bio spor auto ?to na prednjoj vuči do sada nikada nije bio problem koji bi me zabrinuo.

                        No, Jaris je ovde uz pomoć jednog relativno ne?nog hupsera i mog oduzimanja gasa u pravom trenutku je otkačio zadnji kraj ?to je bilo novost. Zasto sad to pricam? Zato sto je, za razliku od prednje vuče koja se svodi na to da nađe? gde je limit ve?anja/guma, ovo sada uvodi malo zabave u vo?nju, a ?to je zapravo bilo upravo ono čemu sam se nadao da ću dobiti. Okej, Vip sa svojom trkalicom ima dosta kontri, ali ja stvarno ne mogu da poredim namenski trkacki auto koji on vozi sa potpuno ?tok ma?inom koju ja vozim.

                        Po?to Tojota prati ?ta radi automobil, zanimljivo je da prijavljuje potro?nju od ne?to malo ispod 30l kad sam na stazi.
                        - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                        - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                        Comment


                        • #57
                          Ima sad 15-tog juna jos jedan TD, ali sam ciljano resio da ga preskocim. Malo se premisljam da li mi je Jaris preskup da ga lomim na stazi u ovolikoj meri. Mada, sa druge strane, sto sam ga onda kupio - jelde?

                          Kocnice su posle 2 TD prilicno ubijene, sto se nekako i slaze sa onime sto ljudi pisu o mekoci istih. Ja generalno poiskljucujem sve pomoci, tako da se kocnice na stazi trose relativno malo u pokusaju stabilizacije automobila, ali cim krenu jaki krugovi, plocice se bas brzo trose. Porucio sam Endless ME72+ (greskom sam gore napisao da je ME22), medjutim odbise mi porudzbinu jer ih vise nemaju na lageru. Porucio sam direkt iz Japana Endless CCrg za koje kazu da su prilicno dobre, a posto je jen slab i bio neki popust kupio sam prednje+zadnje plocice sa carinom i DHL zulumom po ceni prednjih plocica negde u EU.

                          Imam dve kupovine u najavi - moram da kupim felne jer su originalne jako skupe da ne bi morao da se stresiram kad god pogodim neki od bezbrojnih kratera. Druga je da nadjem neku alternativu za kocione diskove, Tojota nije normalna set prednjih diskova je 1500E! Plus su kao bimetal, ali carevi ne prodaju posebno diskove nego moras opet da kupis sve komplet... Ne ocekujem da su diskovi u problemu, ali citam okolo da vidim sta su opcije koje su malo manje opterecujuce po budzet.
                          - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                          - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                          Comment


                          • #58
                            Ta cena za diskove je sad cisto malo izivljavanje. Ovako na prvu vidim gomilu 3x jeftinijih alternativa.
                            sigpic

                            Comment


                            • #59
                              Slazem se da je cena besmislena, ali opcije u aftermarketu nisu jeftine. Cene su FCO nemacka...

                              Girodisc 1200E
                              EBC 1000E
                              Carbopad 1000E
                              Endless 1500E
                              DBA 1000E

                              Jedino sto kad kupis ove diskove, ne moras sledeci put da kupujes sa sve zvonom (kao sto je kod Tojote) nego mozes da kupis samo disk i tu onda cena pada na ~750 odokativno.
                              - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                              - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                              Comment


                              • #60
                                Uradjen redovni servis, pređeno 10.000km. Redovni servis na 2g obuhvata klasični mali servis plus zamenu kočionog ulja. Cena 39k.

                                Urađena registracija, poskupelo tako da je sa osiguranjem stakala (ovo uplaćujem van kasko osiguranja) izašlo 61k.

                                Kasko je i ove godine za 50e jeftiniji, tako da to sad izađe na 750e.
                                - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                                - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                                Comment

                                Working...
                                X