Announcement

Collapse
No announcement yet.

NK TEST: Volkswagen eGolf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ji 4Tze View Post
    Zmaju, ako si po gradu, mislim, molim te
    Slično, nema potrebe da naručujem specdrajv, ali ako se testira po centru oko 5, tu sam. Sandale imaju gumeni đon.

    Inače, juče se u to vrijeme na Obilićevom vencu punila jedna crvena Tesla S, njemačke tablice. Pročitah skoro da u BG radovi na široj mreži javnih stanica za punjenje počinju od sledeće godine, ali znamo kako ovdje ide sa obećanjima. Gosti na struju za sada baš moraju da planiraju proputovanje ovim krajevima.

    Comment


    • #17


      Situacija je, baš kao što je i navedeno, napeta! Grupica ljudi, dece i par policajaca zagledaju Teslu, a ja otišo do boksa da im kažem da mi spuste onu barikadu da priđem punjaču. Krećem lagano u rikverc da se parkiram, kad iz mase "I Golf je na struju?!" Očekivao sam sing aleluja, ali očigledno nivo fanatizma za fauve više nije ko nekad. Morali bi malo da rade na tome, jer je empirijski ustanovljeno da auto nema šanse da bude loš ako su svi kibiceri dovoljno fanatični.

      Ja sam bio na punjaču na obilićevom nešto preko 2 sata i... ništa. Ni jedan elektron nije ušao u bateriju iako je davao signal da se puni. Dal sam nešto u međuvremenu čačnuo, pomerio kabl ili nešto treće...pojma nemam. Svalio bih grešku pre svega na mene, pošto proces punjenja nije baš tako trivijalan kako stoje stvari. Jeste, udžekaš jedno drugo, ali nije baš tako. Što se tiče redosleda uradio sam isto što sam radio i na mom punjaču - prvo u punjač, pa onda u kola. Dao je trepćuće zeleno da puni i ja odem prilično zadovoljan što dok se zevzečim sa klincima imam gratis čorbu. Ali avaj. Onda kući, pa kod Marka i meni onaj eko metar na kolima pokaže ocenu 88/100. Toliko sam se smorio od te vožnje da to nije opisivo rečima.

      Rado ću pokušati da uklopim test vožnje, ali ima dosta kandidata, a struje i vremena premalo.
      - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
      - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

      Comment


      • #18
        Kakva je situacija sa punjačima? trenutna u srbiji? Koliko sam shvatio u svetu neće da ti krene puniti ako ne mahneš nekom karticom (kao busplus) na kojoj su uplaćeni krediti ili članstvo.
        Nekako mi suviše jednostavno deluje cela operacija povezivanja produžnim da bi nešto strašno moglo da se pogreši u tom delu. Ima li načina da se zna da li se auto puni tj da sam auto daje signal? Neke diode kod poklopca goriva, instrument tabla pokazuje stanje baterije...

        He who loses control, loses.

        Comment


        • #19
          Da, možda sam podrazumevao da kažem, ali sam propustio. Stvar sa punjačima radi ovako: Odeš kod punjača, uštekaš kabl u kola i punjač. Struja kreće onog trenutka kad mahneš karticom (popularno "pustiš struju") iz punjača i tada se konektor zabravljuje u punjaču. Sa tvoje strane, kad zaključaš kola, tada automobil zabravljuje konektor u kolima. Punjači na obilićevom su u nadležnosti parking osoblja koje ti spusti onu malo blokadu na parking mestu da možeš da priđeš i da ti mahnu karticom. Ovaj drugi koji ja koristim je takođe na karticu (identičan je punjač kao i na obilićevom - firma, oblik i verovatno struja punjenja), ali pošto je privatno vlasništvo moraš da pitaš da ti uzajme karticu ili da napraviš neki dil da je dobiješ. Ne znam kako rade oni punjači na staroj naplatnoj na bubanj potoku, ali sigurno da ima neko ko ima karticu ili možda rade kartice od stranaca uz ogradu da ne znam da li im naplaćuju ili ne.

          Rekoše mi u VW da imaju jedan taj standardni, pretpostavljam kao ovaj na kome sam punio kola a koji po onome što sam video traži oko 3,5H do kraja punjenja. Otprilike je to duplo brže nego na 220V, tako da računam da je to trofazna struja koja ne prelazi 40A. U VW planiraju da naprave onaj ultra brzi punjač koji za pola sata nabije do 80%, ali kaže za to su potrebne ozbiljne pripremne radnje jer je uključena EDB za Krnjaču jer to verovatno vuče neku ozbiljnu struju, pa to sa sobom vuče i druge infrastrukturne radove. Dal je to ona od 150kw ili od 350kw, ne znam.

          Sve u svemu, punjenje nije niti brz niti trivijalan postupak, posebno na našem tržištu. Rekao bih da ako si u akciji za tako nešto, treba uračunati da bar kući kupiš instalaciju (~500/1000E). Pošto je proces kupovine električnih automobila takav da prvo to kupuju bogati tipovi naloženi na tehniku, cenim da je prirodno da se odmah o trošku kompanije instalira punjač na parkingu firme i u garaži i u hacijendi, a da na drugom mestu stoji nakucana dizelka spremna da poništi sve ekološko delovanje kad zaboraviš uveče da uštekaš kola.

          EV tema je prava pandorina kutija u kojoj će da ti se odmah nađu neki nidžolozi koji će da ti pričaju o statorima, rotorima, fluksu i sličnim radostima o kojima su malopre čitali na vikipediji, a njihovo novo mezimče je samo šlagvort u preludijum za izludijum. Zato je Tesla daleko bolja opcija da se poseduje jer je egzotična pa to dodaje na šmeku misterije pripovedača, koji po tradiciji stvar može da zabiberi ili nekim solidnim odelom ili užasno modernom frizurom koja pokazuje da ne haje za mejnstrim vrednosti.
          Last edited by zmaj; 31 August 2017, 11:44.
          - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
          - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

          Comment


          • #20
            A sta se dobija uz vozilo da ga kuci nakacis punjac na suko ili ima opcija za trofaznu uticnicu? I jos me zanima kakva struja ulazi u auto sa njim? Naizmenicna ili jednosmerna

            Inviato dal mio thl 4000 utilizzando Tapatalk

            He who loses control, loses.

            Comment


            • #21
              U principu se usteka u 220 na 1m od uticnice je budza na kojoj nisam uspeo da vidim neke karakteristike izlaznog napona/struje i od te budze ide prilicno debeo kabl do kola i one industrijske ubodne "viljuske".
              Kaze neki sajt 110v treba 29h da se napuni, 220v treba 5sati, treba sipak, probao..za vanjske punjace je trofazna i to je level 3 punjenje, kaze 45min za 80%...
              "...da nema Forda Opel bi bio najgori auto.."
              bruyoni

              Comment


              • #22
                Ja sam ukapirao da se punjenje baterija radi sa jednosmernom, a da punjači isporučuju jednsmernu koju elektronika u automobilu konvertuje. Super brze stanice direktno isporučuju jednosmernu i onda je i džek drugačiji - praktično ispod ove klasične viljuške ima još dva voda. Slikaću pa ću da okačim.
                - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                Comment


                • #23
                  Čudi me da nema izlazne karakteristike na budži jer u EU takvu opremu ne možeš da pustiš u prodaju bez tablice, možda zato što se dobija uz auto pa koriste rupu u zakonu.

                  OK baterije naizmeničnom nikako ne mogu da se pune toliko čak i ja znam. Pitam jer sam i ja čuo da punjači za turbo punjenje rokaju jednosmernu ali nigde konkretno nisam našao šta rade ovi normalni. Ako normalni u šteker na kolima pucaju naizmeničnu onda bi punjenje trofaznom strujom trebalo biti lako izvodivo pa me čudi da makar nema opcija tog kabla za brže bunjenej jer skoro svaka kuća ima trofaznu instalaciju i to je 16A po fazi.

                  He who loses control, loses.

                  Comment


                  • #24
                    evo zapisao sam stanje na satu jutros...27kwh je potrošeno od 1 do 7 ujutru (ok nije sve golf, bio je uključen i bojler )

                    ajd baci pogld na taj adater da li pišu karakteristike, ja sinoć u mraku nisam snimio ništa sem Made in nešto nešto...Poljska valjda!



                    nije ni čudo što ameri imaju brzih punjača...oni bi na 110 punili tri dana za odlazak do prodavnice.
                    "...da nema Forda Opel bi bio najgori auto.."
                    bruyoni

                    Comment


                    • #25
                      Iskreno, pojma nemam. Znam od ranije da te brze guraju jednosmernu direktno, ali tu se moje znanje završava. Znam da tu ima igranka, svojevremeno sam čitao oko Leaf punjača i tu ima neka zavrzlama koja kao efekat ima verovatno ono što Perce spomenu oko redosleda "udžekavanja".

                      No, poenta je jasna. Mnogo veliki smor. Sa jedne strane je zanimljivo imati ovako novu tehnologiju pod nogom, ali sa druge strane mnogo zamorno non stop gledati u autonomiju. Možda je za nijansu lakše u inostranstvu gde ti je punjač malo lakše dohvatljiv, ali to opet znači da moraš da iščekićaš bar dva sata dok se baterije koliko-toliko dopune. Nisam siguran da bih mogao da progutam ovo i za mnogo manje pare, a kamoli da duneš 40k. Moja ekonomična strana ličnosti bi daleko radije video Golf GTE ili Prius PHEV gde elektroautonomija od 60km može da bude mnogo dobar fazon za gradske rute, a da pri tom nema glavobolje oko punjača.
                      - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                      - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                      Comment


                      • #26
                        Da ali američkih 240V i naših 22oV nije isto neko mi je jednom objašnjavao kad sam gledao nešto oko šlajferica za cevi ako se dobro sećam ima dve faze umesto jedne i tamo je prilično retko to za naći mahom se koristi u lakšoj industriji i pri inicijalnoj izgradnji stambenih objekata ako treba majstorima za ozbiljniji alat i onda se rasplete na 120V za narod.

                        Ju ju ju evo naši kažu od praznog do punog na šuko utičnicu se puni 17 sati! https://www.volkswagen.rs/novi-e-golf/punjenje
                        85 kWh baterija 17 sati to mu dođe 5kWh/h na šuko. Ako ga puniš samo dok je jeftina 85 x 2,4 din... izađe dinar po kilometru


                        E sad kod ovih ima stanica koje se kače na jednu i tri faze i nekako iz jedne faze izvlače 32A... moram nekog električara nahvatati ali koliko vidim ako želiš da ti se auto napuni preko noći to košta ~600€

                        He who loses control, loses.

                        Comment


                        • #27
                          Pa ima logike ako je njima faza i nula 110 da dve faze daju 240...caljda! Ma ne moze 5kwh na suko kada je meni sat pokaza0 27kwh za 6h a bila upaljena dva bojlera videcu sutra ujutru koliko je otislo kada golf nije ukljucen...
                          Cinjenica da je u ovoj prici isplativost samo magla ali mi nekako sve to bas simpa ne setih se magarac da zvirnem pod haubu...
                          Last edited by ToD; 31 August 2017, 17:52.
                          "...da nema Forda Opel bi bio najgori auto.."
                          bruyoni

                          Comment


                          • #28
                            Pa ne gore grejači u bojlerima non stop noću ako se možda upale ukupno sat vremena kad ih niko ne koristi. E sad ne znam kako to ide ali za šuko je neka granica 3 kW ali AC struje na 220V golf ima 264 ćelije od 3,7V napakovane da daju 323 V... to sad pretvaranje ide... nekako. Kako nem pojma, znam da odradim termalni proačun ali sa strujom sam taaaanaaak

                            He who loses control, loses.

                            Comment


                            • #29
                              "ulični" punjači testirani...
                              prvi je proban "point" ispred VW salona, taman kad smo odradili rokade automobila. domet je bio 100km, prikazano tačno 3 sata za punjenje do kraja. posle tačno sat vremena punjena prikazan domet je bio 170km. nakon 30tak km normal+ vožnje je opet to palo na 105 km, nakon 45mina punjenja na obilićevom vencu domet je 150km. nakon još 30tak km je to opet vraćeno na 100km dometa. dakle, svi ti punjači rade isto pa za skroz punjenje baterije od skoro nule treba 4 sata. ako imaš kući garažu, pa još ispred zgrade na poslu imaš utikač, koji je još rezervisan za tebe, može da prođe.... u svim drugim situacijama mnogo teže. ne znam koliko troši struje kada se puni kući, ToD će valjda uspeti da sračuna... ali se troši vreme...
                              ubih sat vremena bleje u metrou čekajuci da prođe "test vreme".... nisam mogao zamisliti postojanje situacija kada u megamarketu uzmeš jedan sok, staneš na kasu gde je redu dugačak u PM i nazad, i kažeš "nema frke, opuštenicija, za 40min ću valjda stići na red".... "čari" electric motoringa.... na obilićevom vencu je bar bilo lakše ubiti vreme

                              toliko za večeras...
                              Last edited by LordRaceR; 1 September 2017, 00:12.
                              For me is first place or nothing. Ayrton Senna forever!

                              Comment


                              • #30
                                Ustanovio rejser što nisam napunio kola na obiliću prošli put! Ukopčaš kola, krenu da se pune, zaključaš i to je to. Ja se onda setio da treba da uzmem nešto iz kola, otključao i punjenje se prekine. Moraš da čvrkneš dugme u rezervoaru da nastavi da puni inače se vratiš i moša, kao što se to meni desilo. Dobro sam pretpostavio da sam ja nešto zeznuo, samo nisam znao šta tačno. Sad mi je savest mirna. Sve ovo je, naravno, proces učenja kako se nova tehnologija koristi tako da ima tu novih znanja koja moraju da se usvoje.

                                Što reče rejser, ono čega nema šanse da se umoriš, je ubrzanje od 30-60. Ili bolje rečeno katapult gde su točkovi na ivici trakcije i to se oseća kroz blagi tork stir. Ja čekam juče da mi Marko doveze auto i vidiš da Golf uleće u krivinu vidno brže nego bilo šta drugo u tom kadru. Prosto je nemoguće odupreti se tome da ga ne zabodeš svako malo.

                                Nakon 4 dana vožnje, uzimajući u obzir da nisam/nismo bili pripremljeni za avanturu punjenja automobila, rekao bih da je sve to jako skup sport koji pored neizostavne lične infrstrukture, zahteva prisustvo bar još jednog automobila u garaži. Naprosto vreme potrebno za dopunu je neprihvatljivo dugo za bilo koga ko ima ikakvu obavezu u životu, osim ako mu jedina obaveza nije da se vozi okolo u službenoj Tesli i radi relaksirani evanđelizam. Mislim da tehnologija jednostavno ne može da napreduje brzo u ovom segmentu, pa mi se čini da će mali, super efikasni, SUS motori u ulozi rejndž-ekstendera biti sve češće prisutni u EV mašinama. BMW ima tu opciju za i3.

                                Cena struje za punjenje je još jedan zanimljiv momenat i to svakako treba imati u vidu. Okej, punjenje je za sada za dž, ali napolju je to sada sve češće da mora da se plati što je i za očekivati sa porastom broja električnih vozila. Kućna instalacija kad krene da se koristi redovno, ode ti u crvenu tarifu pa kad krene da stiže račun biće zanimljivo. O tmurnoj budućnosti gde će EV da postanu dovoljno masovna da počnu da utiču na poskupljenje struje ne bih previše trošio reči, ali mi se čini da ako sada nije previše povoljno puniti kola ekonomskom cenom, to u skorijoj budućnosti tek neće da bude pristupačno. Takođe, sa porastom prodaje EV ostaje veliko pitanje da li će to uticati na cenu nafte i u kom pravcu.
                                - Šta je bilo? Jel ste mu zapisali broj?
                                - Ma kakav broj, kad sam izvuko živu glavu!

                                Comment

                                Working...
                                X